Kerstin Gier: Időtlen szerelem 1. – Rubinvörös

336 oldal
Könyvmolyképző Kiadó Kft.
Eredeti cím: Rubinrot
Fordító: Szakál Gertrúd
ISBN: 9789632453392

Fülszöveg:


Olykor tényleg nagy terhet jelent egy rejtélyekkel teli családban élni. A 16 éves Gwendolyn legalábbis meg van győződve erről. Amíg egy napon egyszerre - mint derült égből a villámcsapás - a 19. és 20. század fordulóján nem találja magát, és világossá nem válik számára, hogy ő maga a legnagyobb rejtély a családban. Amit viszont még csak nem is sejt: az időutazások alatt kerülendő a szerelem. Mert ettől aztán tényleg a feje tetejére áll minden!


Kerstin Gier bestseller-szerző utánozhatatlan érzékkel kelti életre a legcsodálatosabb érzést a világon!
Éld át te is Gideon és Gwen kalandjait, akik szerelmükkel áttörnek az idő korlátain!

Külsőre:
Nagyon rózsaszín. Kicsit olyan árnyjáték hangulata van, de nem tetszik igazán. A történethez illik, kb. az van rajta amiről szól, de olyan... semmilyen. Nem maradandó és inkább gyerekkönyv érzete van. Csak ez alapján sosem olvastam volna el.
Ami tetszett:
Maga az alapötlet nagyon. A francia varrónő, hogy leírták hogy ejt bizonyos szavakat. Az ilyen apróságok nagyon vonzóvá teszik a könyvet.
Ami kevésbé:
Az az eszméletlen vak hit a Gróffal szemben. Én viszolygok tőle... már csak a hozzáállása miatt is.
Kedvenc szereplő:
Leslie, James még szellemként, Nick és Caroline

Szerintem
Már második olvasásként kerül fel ide. Anno barátnőm mesélt a könyvről, ő tanácsolta, hogy olvassam el, sőt meg is kaptam tőle. Kicsit húzódoztam, de így, hogy már túl vagyok rajta, nem is értem miért. Nagyon érdekes történet, nagyon jól elrejtve az igazi célt, legalábbis nekem.

Emlékszem mikor először olvastam, legalább annyira zavart voltam, mint Gwen maga. Semmit se értettem, se a célokat, se az okokat. Mindenki fura volt, a titkolózás, az emberek hozzáállása és kicsit mintha személyes sértésnek éreztem volna, hogy ennyire nem bíznak meg a lányban.

Furcsa volt Lucy és Paul a történt elején, pedig akkor még nevet se tudtam hozzájuk kapcsolni. Egészen addig el is felejtettem, míg később Gwen és Gideon (az ő nevéről mindig a Pokoli szerkezetek jut az eszembe... hiába no, azt olvastam előbb :)) nem szinte pontosan ugyanazt mondták egymásnak. Akkor már lehetett sejteni, hogy valami itt furcsa. Az első részből végül nem derül ki semmi a lány múltjáról... vagy legalábbis nem annyi, mint szeretnénk, így ebbe nem is megyek jobban bele. Persze valahol mélyen lehetett érezni, hogy valami itt még nem tiszta.

Nagyon jól adagolta az írónő a morzsákat, mindent úgy, hogy még véletlen se rakjuk össze a teljes képet az előtt, hogy a főszereplő megértené. Végig ott a feszült várakozás hangulata, ami ébren tartja az olvasót, elfeledtetve, hogy szinte alig történik valami az első kötetben.

A mellékszereplőket is nagyon eltalálták. Leslie a folytonos nyomozgatásával és segítésével szinte már főszereplőnek is beillik, hiszen végig ott van, rengeteg információt tőle kapunk meg. Aztán Gwen tesói. Hihetetlen mind a kettő. Mindig jókat nevetek, amikor szerepelnek, szinte ellensúlyozva a fárasztó komolyságát ennek a nagy tervnek, a titoknak és a fárasztó időugrálgatásoknak, az életveszélyekről nem is beszélve. És persze ne felejtsük el Jamest, a szellemet, akinek fogalma sincs róla, hogy halott. Mókás személyiség a modern korban a régi erkölcsök szerint "élő" férfi, aki mindenen fennakad, ami nekünk már természetes.

Összességében egy trilógia nagyszerű kezdete, amit kár lenne kihagyni. Nem épp világmegváltó a történet, de izgalmas, időtöltésre nagyszerű és nem lehet nem együtt izgulni a főhősökkel, kutatni a titkot, hogy mit akar a páholy, a Gróf. Mi az a hatalmas titok, amiért évszázadok óta dolgoznak és amit igazából azon a furcsa férfin kívül senki sem tud? Miért nem tudhat Gwendolyn semmit? Az anyja miért olyan titokzatos? Paul és Lucy miért tették amit tettek? Kinek van igaza? Nekik vagy Gideonnak? Ha elolvasod megtudod. Persze még nem ebből a részből. :)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése