Laurell K. Hamilton: Bűnös vágyak

252 oldal
Agave könyvek
Eredeti cím: Laurell K. Hamilton: Guilty Pleasures
Fordító: Jellinek Gyöngyvér
ISBN: 9789637118678

Fülszöveg:

Olyan világban élünk, ahol a Legfelsőbb Bíróság döntése alapján a vámpírizmus megengedett. Ahol halottkeltőnek lenni hétköznapi foglalkozás. Ahol a természetfeletti ügyeket a rendőrség különleges osztaga kezeli. Ahol mindennapos dolog, ha az ember zombikba vagy patkányemberekbe boltik.
St. Louisban valaki vagy valami gyilkolni kezdi a város legerősebb, leghatalmasabb vámpírjait.
A rejtély felderítéséhez a vérszívók kénytelenek külső segítséghez fordulni.
Ő Anita Blake.
A legdögösebb halottkeltő és vámpírvadász a városban. Azt hitte, már mindent látott, de ez az ügy még neki is okoz meglepetéseket.
Laurell K. Hamilton regénysorozata Anita Blake főszereplésével méltán vált népszerűvé a világ számos országában.

Külsőre:
Kicsit egyszerű, de azért nekem tetszik, bár a könyv témájáról kb. semmit sem mond el. Szerintem ezen még lehetett volna javítani azért.
Ami tetszett:
Hát... a könyv eleje meg a vége.
Ami kevésbé:
Nagyjából minden más.
Kedvenc szereplő:
Phillip

Szerintem
Mit is mondhatnék... azt hiszem ez lesz az első olyan könyv, amire azt mondom, én ezt soha az életben nem szeretném még egyszer elolvasni. Azt gondoltam, hogy amennyi jót mondtak róla, nem lehet rossz könyv. Végül is... az eleje és a legvége nem is volt az. Tetszett, amíg megszoktam a világot, addig volt benne valami ami miatt volt kedvem olvasni. Utána már csak a molyos kihívás miatt fejeztem be, mert kellett a zombis könyv.

Miután lecsengett az újdonság varázsa, egyszerűen vontatottá vált. Egyszerűen nem értem minek kellett ez a rengeteg átvezető rész. Ha a feléből megoldják, úgy talán még érdekes is lett volna. Túl sok volt a holtidő, amit mindenfélével próbált az író kitölteni. Számomra kevés sikerrel.

És akkor ott van a nagy Anita Blake. Az a betonkemény ki ha én nem csajszi. Kár hogy a könyv nagy részében majd összepisili magát  félelmében, a másik részében meg félholtra van verve és persze mindig valaki kihúzza a szarból. Hát rohadt nagy vámpírvadász. Na persze ezek ellen a vámpírok ellen... most komolyan. A történet nagy részében egyszerűen úgy éreztem, hogy esély sincs arra, hogy bárki is tegyen valamit ellenük. Irreálisan erősek és brutálisan pszichopaták voltak. Na jó oké tudom vámpírok milyenek legyenek... én nem szeretem az ilyen típusú vámpírokat. Főleg ha nincs meg az ellensúly.

A sztori fele után, mikor túl sokat volt már a vámpírtanyán komolyan sokszor hányingerem lett. Egyszerűen irritálóan nem volt semmi esélye és ez annyira megfeküdte a gyomromat, hogy az valami hihetetlen. Ehhez képest aztán a végén túl gyorsan le is rendezték őket. Végig ott verte a mellét az ezer éves vámpír kislány (szó szerint kislány), hogy hú ő milyen erős. Az, ezt alá kell írni, még is túl könnyen el lett ehhez képest intézve a komplett pereputtyával együtt. Utóbbit annyira nem is bánom.

Egyszóval ez a könyv számomra egy hihetetlen nagy csalódás volt. Anitát nem hogy nem nem kedveltem meg, egyenesen ki nem állhatom. Annyira nagylány akar lenni, hogy az valami rémes. Kellene neki egy pár ütés egy péklapáttal. Bár szerintem már elverték az agyát. Az egyetlen szereplőt akit kicsit is kedveltem, azt meg megölték. Értelmes indokot mondjuk nem tudok mondani mit is kedveltem abban a harapásfüggő szépfiúban, mert nem igen volt mit. Még is valahogy belőle többet ki lehetett volna hozni, mint az amúgy főszereplőből.

Például. Phillip, akit gyerekként bántottak a csúnya nagy vámpírok és emiatt enyhén szólva elkurvult és mondhatni drogfüggő lett, szép lassan megpróbál talpra állni. Megpróbál talpra állni, leküzdeni a harapás iránti vágyát, majd bosszút áll azokon akik bántották.
Határozottabban jobban hangzik, mint egy vámpír gyilkos vadász ijedős nagyképű kiscsaj.

A sorozat közvetkező részének talán majd adok egy esélyt, de azt biztos,  hogy nem mostanság. Valaminek kell benne lennie, ha ennyi részét kiadták már magyarul, holott a sokkal jobb sorozatokat meg nem folytatják. Hát majd meglátjuk...

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése