Tera Lynn Childs: Forgive My Fins – Hableányok kíméljenek

264 oldal
Könyvmolyképző Kiadó Kft.
Eredeti cím: Forgive My Fins
Fordító: Molnár Edit
ISBN: 9789632455952

Fülszöveg:

Lily Sandersonnak van egy titka.
Nem éppen az, hogy halálosan szerelmes a Brody Bennett nevű jóképű úszóistenbe- Nem is az, hogy a fiú láttán a szíve úgy vergődik, mint egy partra vetett hal. Bár a viszonzatlan szerelmet még egy normális kamaszlány is nehezen éli meg, ennél lehet még tragikusabb a helyzet.
Ha valaki félig ember, félig sellő, mint Lily, végképp többről van szó, mint egy egyszerű kis kalandról.
A titok éppen Lily sellő volta, ami nem tudódhat ki, mivel ő nem is akármilyen hableány, hanem Thalasszinia hercegnője. Amikor Lily három éve megtudta, hogy az édesanyja valójában ember volt, végre rájött, miért nem érzi igazán otthon magát Thalassziniában. Azóta is a szárazföldön él, és a Seaview Gimnáziumba jár, abban a reményben, hogy sikerül igazi otthonra lelnie. Persze a szárazföldön is akadnak nehézségek – például Quince Fletcher, a bunkó motoros srác a szomszédból –, de egy komoly előny azért van: Brody. A gond csak az, hogy a sellők nem igazán hívei az alkalmi kapcsolatoknak – amint „kötődni” kezdenek valakihez, az érzés örökre szól.
Lily kísérlete, hogy elnyerje Brody szívét, kínos félreértések szökőárját zúdítja az érintettek nyakába. Bár a lány kész szembenézni a szerelmi áradat fenyegetően tornyosuló hullámaival, hamar rájön, hogy révbe érni nem is olyan könnyű, mint gondolnánk.

Külsőre:
Pont  külseje volt az, ami miatt nagyon nem akartam elolvasni. Illetve ez volt az egyik része, a másik a címe. Az a fura, hogy alapvetően nem rossz a borító. Illik a sztorihoz, a főszereplőhöz is meg minden, engem még is zavar. Egyszerűen nem fog meg, nem tetszik. Még jó, hogy nem a borító alapján olvasok. :)
Ami tetszett:
Az egész rettentően szép/butácska tiniszerelem hangulata tetszett és persze Thalasszinia.
Ami kevésbé:
Hát itt azt hiszem csak a borítót, a címet és a nagyon unszimpatikus uncsitesót tudom felhozni.
Kedvenc szereplő:
Úgy látszik nekem megint a mellékszereplők tetszettek. Lily két barátnője, de azért itt beúszik - hogy stílusos legyek - Quince is. 

Szerintem
Sellők. Fura, sose gondoltam, hogy ennyire nehéz sellős könyvet találni. Molyos kihívásra kellett sellő, ezért vadásztam, de nagyjából ezt találtam, meg még egyet amiben aktívan szerepel ez a faj. Most vagy ennyire nem írják, nem fordítják, vagy szimplán én vagyok béna és nem találtam. Minden esetre végül úgy döntöttem, hogy minden ellenérzésem ellenére nekiállok.

Amennyire húztam, legalább annyira tetszett meg a végére. Tetszik ahogy fel van építve a víz alatti világ, ahogy összefésülődik a szárazföldivel és hogy van látszatja annak, ha valaki nincs hozzászokva az egyik közeghez. Az átjárás is jól van megoldva. Szerintem ráadásul a víz alatti világ sem elképzelhetetlen. A megoldások nagyon látványosak.

A főszereplő az a tipikusan tini lány, aki képes úgy belezúgni valakibe, hogy fogalma sincs róla, hogy milyen ember, hogy viszonyulna hozzá, a titkaihoz, bármihez. Semmit se tud róla, csak azt a képet látja, amit kifelé mutat és elalél. Hát... az ilyenek ritkán végződnek jól. És persze ott a bunkó motoros srác.

Az írónő úgy építette fel a történetét, hogy elejével nekünk sem egyértelmű, hogy mi is a helyzet Quince háza táján. Tényleg sokat szekálja a lányt, de ha valakinek ismerős a húzzuk meg a lány copfját aki tetszik helyzet, az hamar rájöhet, hogy itt miről van szó. És akkor ott van az a bizonyos jelenet, ami az egész szökőárt elindítja. Ilyet nem csinál valaki azért, hogy bosszantsa a másikat. Vagy igen? 

Összességében aranyos, vidám, néhol kicsit kesernyés és szívfájdító történet, ami még korántsem ért a végére, épp csak elkezdődött. A kellemes civakodós szerelmi történet számomra pont jókor jött, kicsit kikapcsolt. Nem világrengető téma, de az ember nehezen mondhatja rá azt, hogy nem kedveli. Jó érzés maradt bennem az elolvasás után, bár az epilógus nem sok jót ígér a folytatásra. Van egy olyan sejtésem, hogy ez az egész, ez a bevezető kötet, az ott történtek még nagyon sok fejfájást és szívfájdalmat és nem kevés bonyodalmat fog jelenteni a főszereplő párosnak.
Én minden esetre várom a következő részt, hiszen Lily és Quince története igazából csak most kezdődik.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése