Helena Silence: Enigma

358 oldal
Könyvmolyképző Kiadó Kft.
Magyar író
ISBN: 9789632454634

Fülszöveg:

A szülei halála után Lena Wall a bűntudatban fuldokolva utazik sosem látott nagybátyjához, hogy új életet kezdhessen. Mélyen magába zárja a titkot, amely fokozatosan felemészti: képes lett volna megakadályozni a tragédiát, ha hallgat az álmaira. A meggyötört lány nem tud felejteni, amit csak súlyosbít feltartóztathatatlanul éledező képessége, mely örökre az őrületbe taszíthatja. Megtagadja önmagától az emberi érintés melegét, mert retteg a következményektől, de új gondviselője ráébreszti, nem kell többé rácsok mögé bújnia. Lena lassanként erősebb lesz, és igazi érzővé válik.
Egyetlen érintéssel belelát múltba, jelenbe, jövőbe. Biztos támaszra, barátra lel, majd ott, ahol nem is képzelné, a szerelem is rátalál.

Sokáig úgy tűnik, minden egyenesbe jön, de aztán történik valami.

Egy kisfiú sikolya töri meg az erdő csendjét. Lena iszonyúan fél, de elhatározza, soha többé nem hagyja, hogy a szeretteit baj érje. Ha kell, a saját élete árán is megvédi az övéit.

Külsőre:
Alapvetően figyelemfelkeltő a kép, csak nem értem. Talán az erdőhöz van köze... nem tudom, de így nem tudok rá érdemben mit mondani. A borító tűrhető vastagságú, viszont a KMK könyvekre jellemzően nagyon gyorsan pöndörödik a műanyag rétege. A belsejére nem emlékszem fejből, könyvtári könyv.
Ami tetszett:
Az alapötlet zseniális. A kivitelezése is nagyon jó, így azt hiszem mondhatom azt, hogy az egész.
Ami kevésbé:
Hm. Most semmi ilyen nem rémlik.
Kedvenc szereplő:
Toronymagasan Victor.

Szerintem
Egy ideje már nézegetem, sokszor belefutottam és bár a borítót nem értem, viszont eléggé látványos ahhoz, hogy mindig feltűnjön. Aztán egy könyvtári járkálás során észrevettem, gondoltam, na akkor itt a lehetőség, kivesszük, elolvassuk és mennyire nem bántam meg.

Lena azzal, ami vele történt, amire képes és a szülei butaságának köszönhetően nagyon kellemetlen helyzetbe kerül. Értem én, hogy jót akartak, de többet ártottak vele, mintha Victortól segítséget kérnek. Itt pedig határozottan anyuci volt a ludas. Ő meg a ballépése és a lebukástól való félelem. Majdnem őrületbe kergette a lányát vele. Persze valahol megértem, de ez akkor sem jó lépés volt. Egy ilyen képességet nem elnyomni kell, hanem ahogy Victor tette, megtanulni kezelni. Akkor van esély arra, hogy túl is élje ép ésszel. Az elnyomása egyszer visszaüt, ahogy tette is. Ha tudja mire figyeljen, talán túlélik a szülei, persze ettől még nem hibás, hogy nem szólt nekik, hiába hiszi ő is ezt.

Szerencsére jó helyre kerül, ahol segítenek neki, ahol barátot is talál, meg szerelmet. Bár érzésem szerint Alex itt is elég gyorsan változik meg. Az is igaz, hogy jóval több idő telik el, mint amit mi érzünk és ezt nem mindig tudom kiérezni a történetből... de nem csak ebből, úgy általában nehezen követem az időugrásokat.  Egy viszont biztos, hogy a srác nagyon aranyos szerelmesen, de buta, az is tény.

Lena meg a másik fele, bár neki legalább megjön az esze, arról nem beszélve, hogy mennyire hasznos az ember képessége, ha a szerelmét be akarja palizni a volt csaja. Igen, ilyenkor veszett hasznos tud lenni az ilyen. :)

Ez után jön a fekete leves. Nem is értem én azt a pasit. Hogy csinálhat ekkora marhaságot? Oké, hogy megzápult az agya, de akkor is. Undorító és még szerencse, hogy a Lena rájött és tudott segíteni. Még akkor is, ha majdnem túl nagy árat fizetett érte. Minden jó ha a vége jó, ahogy mondani szokták.

Összegezve jó történet jól megírva. Olvastatja magát, izgalmas még akkor is amikor majdnem semmi sem történik. Legalább is nem olyan eget rengetően nagy dolog. Victort nem lehet nem imádni, annyira aranyos, kedves szeretetre méltó ember. Hatalmas segítség is Lena-nak, mindenféle szempontból. Ráadásul olyan vége volt a könyvnek, amit imádok. Pontosan ezért nem tudom mikor merek nekiállni a folytatásnak. Fülszöveg alapján túl sok szenvedés lesz benne, arról nem beszélve, hogy pont nem az én nagyon romantikus lelkemnek való ami történni fog. Persze, ha csak fele ennyire jól van megírva, tuti élvezni fogom.
Aranyos, romantikus, csipetnyi fantasy elemmel. Kell ennél több?

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése