Gail Carriger: Soulless ​– Lélektelen

374 oldal
Könyvmolyképző Kiadó Kft.
Eredeti cím: Soulless
Fordító: Miks-Rédai Viktória
ISBN: 9789632455402

Fülszöveg:

ALEXIA ​​TARABOTTI TÖBB OKBÓL SEM ÉLHET 
KOMOLYABB TÁRSASÁGI ÉLETET. 
ELSŐSORBAN AZÉRT, MERT NINCS LELKE. 
Másodsorban azért, mert vénkisasszony, apja pedig talján, ráadásul már meg is halt. Harmadiknak feltétlenül meg kell említenünk a vámpírt, aki az illemszabályokat semmibe véve, bárdolatlan módon lerohanja őt. 
De hogyan tovább? Alexia kilátásai nem túl rózsásak, mivel véletlenül megöli támadóját, majd rögtön színre lép a szörnyű Lord Maccon (a nagyhangú, lompos öltözetű, de jóvágású farkasember), hogy Viktória királynő nevében fényt derítsen a haláleset körülményeire. 

Míg bizonyos vámpírok váratlanul felbukkannak, mások ugyanilyen váratlanul tűnnek el, és közben mindenki Alexiára mutogat. Vajon ki tudja nyomozni, mi zajlik London legfelsőbb köreiben? Hasznosnak bizonyul-e lélektelen mivolta, amely semlegesíti a természetfeletti erőket, vagy csak felbosszantja ezek gazdáit? 
És a legfőbb kérdés: ki az igazi ellenség, és van-e nála melasztorta?

Külsőre:
A borító nagyon tetszik, illik a könyvhöz, viszont a papírja eléggé nyeklik. Nem sokáig húzza gyakori olvasásnál. Olvashatóságra nagyon jó, kényelmes sor és betűközök.
Ami tetszett:
A világon minden. Haláli ez a könyv.
Ami kevésbé:
Nem tudok ilyet mondani.
Kedvenc szereplő:
Azt hiszem mindenki. Senki se hiányozhatna belőle...

Szerintem
Párszor már láttam molyon ezt a könyvet, de sose jutottam el addig, hogy elolvassam, főleg, hogy nincs befejezve a kiadása. Aztán, amikor barátnőmet elkísértem a westendben lévő boltjukba, a zsákbamacska leírása megtetszett. Ugyan eredetileg más könyvre gondoltam, de nem találtam el. Ettől függetlenül egy másodpercre sem bántam meg, hogy ez volt benne, főleg, miután elkezdtem olvasni.

Nem tudtam pontosan mire számítsak, nem néztem meg a leírást a hátoldalán, csak nekiálltam és az első pár percben már vihogtam is mint egy hülye. Egyszerűen nem lehet nem imádni ezt a könyvet, a fura nyelvezete, a képtelen helyzetei miatt. Minden szereplője belopja magát az ember szívébe, még azok is, akik rosszak. Képtelen voltam bármelyiket is nem szeretni...
Hihetetlen jó világfelépítés, az adott korban meglehetősen vicces helyzetekkel. Tetszik Alexia talpraesettsége, ahogy mindenhez hozzááll, kivéve saját magához, de ez valahol érthető is. A család befolyása nagy és ezt sajnos vannak olyanok akik ki is használják. Itt is.

És akkor ott a farkasok alfája, aki egyszerre próbál modern lenni, miközben igazából minden, csak nem az. Murisabbnál murisabb helyzetbe kerülnek, amikor együtt vannak és már én is úgy voltam vele, hogy jussanak már túl a tiszteletkörökön, mert ez már így tényleg zavaró. (Azért amikor Viktória királynő mondta ezt, enyhén szólva röhögtem a buszon)

Egy biztos, hogy egy rész alatt az egész sorozatot megszerettem. Várom, hogy folytathassam, hogy megtudjam mi történik ezzel a párossal, vagy a többiekkel. Mit tud még kihozni az írónő, ezzel a hihetetlen humorával. Már csak az utolsó részig meg kell hogy jelenjen. Ajánlom minden fantasy rajongónak, mert utánozhatatlan.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése