Kresley Cole: Vámpírbosszú

480 oldal
Athenaeum kiadó
Eredeti cím: Lothaire
Fordító: Márton Andrea
ISBN: 9789632931630

Fülszöveg:

MINDENKI FÉL AZ ŐSELLENSÉGTŐL… 

A Szövetség legkegyetlenebb vámpírja, a csillapíthatatlan bosszú hajtotta Lothaire eltökélte, hogy megszerzi a Horda koronáját, mégpedig úgy, hogy új, bájos foglya, Elizabeth Peirce lelkét ajánlja fel. Azonban a fiatal halandó lány hamarosan mindennél erősebb csáberővel kezd hatni rá…

HALÁLOS ERŐ ÉBREDEZIK A LÁNYBAN…


Ellie Peirce élete maga volt a pokol – már azelőtt is, hogy egy gonosz halhatatlan elrabolta őt. Bár Lothaire fel akarja áldozni a lányt, mégis vágyakozik az érintése után, és szexuális gyönyörökkel halmozza el. Hogy megmentse saját lelkét, Ellie feláldozza a testét, de megfogadja, hogy megvédi a szívét.

AMIKOR MEGTÖRIK A TÖBB ÉVSZÁZADOS, JEGES KÖZÖNY…

Lothaire-nek egyetlen hónap alatt kell döntenie az ezer éves vérbosszú és ellenállhatatlan foglya között. Vajon összeroskad múltja súlya alatt… vagy mindent kockára tesz, hogy Ellie-vel közös jövője lehessen?"

Külsőre:
Ez a kép borzasztó. Lothaire állítólag félisten helyességű. Ez a pasi viszont rusnya és öreg. Nagyon, de nagyon nem illik a borítóra. Nem viccből mondták megjelenés előtt ezt a kiadónak. A cím felháborító! Oké, hogy erről szól, de nem viccből név volt a címe, mert ez inkább róla szól, meg Ellie-ről, mint a bosszúról. Erre a könyvre ki fogom nyomtatni az eredeti borítóját védőborítónak, mert sírhatnékom van ahányszor meglátom. Maga a borító amúgy jó kis masszív papírból van, jól bírja a cincálást. A szöveg viszont túl pici és sűrűn szedett, nehéz olvasni és a kiadó szégyellhetné magát a helyesírási hibák miatt, főképp hogy az egyik szereplő nevét is elírják. Erre igazán oda lehetne figyelni, ha már ennyit elkérnek a könyvért.
Ami tetszett:
Mi nem? Az egész sorozatot imádom úgy ahogy van.
Ami kevésbé:
Azt már fentebb leírtam. Minden más hibátlan.
Kedvenc szereplő:
Valkűrök és Ellie

Szerintem
Nem tudok elég hálás lenni a kiadónak azért, mert átvette a sorozatot. Minden hiba ellenére ez felülmúlhatatlan öröm. Annyira beleszerettem ebbe a világba, a tagjaiba, hogy fájt volna, ha nincs esélyem tovább olvasni. Ilyenkor jövök rá, hogy mennyire jó lenne ha képes lennék megtanulni angolul, főleg ha a magyar kiadók sorozat feladási arányát nézzük. Sajnos viszont ez nekem nem megy, így ilyenkor marad az öröm, meg az ugrálás. 

Nagyon vártam, hogy az újabb rész a kezembe kerüljön és végre megtörtént. Barátnőm karácsonyi ajándékaként került hozzám és már túl is vagyok az olvasáson. Kicsit féltem, hogy más kiadó, máshogy fordít, nem lesz olyan élmény, de nem. Megmaradt minden, amit szerettem benne, mégha volt is olyan, amiért puffogtam (lásd fentebb). Nem rövid könyv, de az írónő eleve nem ír rövid történeteket. Ellenben most egy igazi "gonosz" lelkébe kapunk bepillantást. 
Lothaire a korábbi részekben is feltűnt és nem lopta be magát kb. senki szívébe, pont ezért iszonyatosan vártam, hogy az ő történetét olvashassam. Tudni akartam miért olyan, amilyen, hogy milyen párt rendelt neki a sors vagy az Örökösödés ahogy vesszük. 
Nos a válasz felért egy kabaréval, de komolyan. Már az elején úgy éreztem, hogy vámpírkánknak nem ártana pár ütés egy péklapáttal, hátha helyre zökken az agya. Persze megértem, hogy miért olyan amilyen. A múltja durva, talán túlságosan is, még is képes volt ha csak részben is, de ép eszénél maradni ennyi évezreden át. Ez határozottan erős akaratra vall, ami itt néha inkább hátrány volt, semmint előny. Főleg hogy volt annyira marha, hogy olyanokat fogadott meg, amiket nagyon nem kellett volna.

A könyv egy pillanatát sem untam, hiába volt majdnem ötszáz oldal. Részemről a hosszú könyveket még most sem szeretem (nekem kb. minden hosszú ami 350 oldal fölött van) itt még is úgy éreztem, hogy túl hamar vége van. Már most olvasnám a következő részt. 
Urban fantasy mániásoknak kötelező darab az egész sorozattal együtt. Cole világa felülmúlhatatlan és megunhatatlan, ebben az egyben biztos vagyok.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése