Andy Weir: A ​marsi

358 oldal
Fumax kiadó
Eredeti cím: The Martian
Fordító: Rusznyák Csaba
ISBN: 9786155514333

Fülszöveg:

Hat nappal ezelőtt Mark Watney az elsők között érkezett a Marsra. Most úgy fest, hogy ő lesz az első ember, aki ott is hal meg.

Miután csaknem végez vele egy porvihar, ami evakuációra kényszeríti az őt halottnak gondoló társait, Mark teljesen egyedül a Marson ragad. Még arra is képtelen, hogy üzenetet küldjön a Földre, és tudassa a világgal, hogy életben van – de még ha üzenhetne is, a készletei elfogynának, mielőtt egy mentőakció a segítségére siethetne.



Bár valószínűleg úgysem lesz ideje éhen halni. Sokkal valószínűbb, hogy még azelőtt vesztét okozzák a sérült berendezések, a könyörtelen környezet vagy egyszerűen csak a jó öreg „emberi tényező”.

De Mark nem hajlandó feladni. Találékonyságát, mérnöki képességeit, és az élethez való hajthatatlan, makacs ragaszkodását latba vetve, rendíthetetlenül állja a sarat a látszólag leküzdhetetlen akadályok sorozatával szemben. Vajon elegendőnek bizonyul-e leleményessége a lehetetlen véghezviteléhez?

Külsőre:
Nekem az eredeti borító jobban tetszik, ettől függetlenül nincs bajom a színésszel sem, ráadásul jó megoldás a védőborító, mert így megmarad az eredeti is. Szép kis keménytáblás, viszont nekem a betűk kicsit kicsik voltak.
Ami tetszett:
Az egész sztori hatalmas, de Mark mindent visz.
Ami kevésbé:
Túl sok tudományos leírás. Oké, tudom sci-fi, de na. Nekem sok volt.
Kedvenc szereplő:
Mark, ki más?

Szerintem
Ennél is a filmet láttam előbb, ráadásul a könyves csoport, amiben vagyok, ezt nevezte ki csoport kedvencnek is. Egyértelmű volt, hogy el fogom olvasni. A kérdés már csak a mikor volt. Végül sikerült megszereznem tavaly szülinapi ajándékként, szóval már csak sorra kellett kerülnie, ami végül el is jött.

Szeretném leszögezni, hogy a film még mindig tetszik, noha így olvasás után rengeteg változtatást nem értek, hogy miért kellet, de ezen nincs mit csodálkozni. A legtöbbször nem értem mit miért csinálnak egy filmnél, amikor igazából jobb nem lesz tőle, az eredeti pedig nem megoldhatatlan.
A történet alatt sokat gondolkodtam, merengtem azon, hogy én mit tennék, ha ilyen helyzetbe kerülnék. Mondjuk a válasz egyszerű, jó gyorsan meghalnék, mert elég béna vagyok hozzá. Vagyis inkább be se kerülnék egy ilyen csapatba, használható tudás híján. Ettől elvonatkoztatva viszont érdekes volt belegondolni, ahogy Mark is tette. Ahol jár, ott ő az első. Pont akkortájt volt az a nagyobb havazás is és este mikor mentem haza munkából, volt olyan rész, ahol én léptem rá először a lehullott hóra. Akkor kezdtem el gondolkodni ezen, hogy még is milyen lehet? És eszembe juttatta miért is szeretem a telet. Mert csendes, még a város közepén is, ha havazik, valahogy csendes minden. Lassú, ráérős, csendes. Belegondoltam, hogy vajon régen a felfedezők, mikor először léptek egy olyan földre ahol előttük más nem járt - vagy legalábbis azt hitték - vajon ugyanúgy éreztek, mint Mark? Persze ez így nagyon elvont, meg úgy se tudhatjuk, de ezt váltotta ki a könyv belőlem.

Na persze csak részben. Mark humora nélkül aligha bírta volna ki. Ennyire pozitív embert én még nem láttam. Mindenből képes volt viccet csinálni és gyorsan túllépni azon, amikor valamitől kiborult. Rengeteg dolgot meg tudott oldani, ami persze részben a tanult dolgainak köszönhető, de azt hiszem nagyobb részben annak, hogy talpraesett és nem volt hajlandó összezuhanni. A könyv egy kis része csak az, ami tényleg a pörgősebb izgalmakról szól, a többi lassan izgulós. Vajon kitart-e a sok ketyere, lesz-e elég élelme, ha nem meg tudja-e oldani. Nem igazán lehetne a könyv alatt unatkozni, ha nem lenne az egyetlen hátránya, ami inkább nekem kellemetlen.
Rengeteg ketyere működését magyarázza, vagy írja le hogy miből mennyi lesz. Na ez a rész az amin én képes lettem volna akár elaludni is.

Az egész végül is nagyon jó volt. Biztos, hogy még fogom olvasni, mert nagyon jó könyv, minden olyan rész ellenére, amit a fenti okok miatt nem élveztem. Nem hiszem, hogy ezt bárkinek is ki kellene hagyni. Mark humora utánozhatatlan. És akkor ha már itt tartunk a végére be is másolom a kedvenc részem. Azt hiszem ennél örültem, hogy senki se jött be a boltba, mert elég hangosan nevettem. Plusznak pedig az eredeti borítókép is idekerül. :)

"Teddy megfordult a székében, és kinézett az ablakon az égre. Közeledett az éjszaka.
- Milyen érzés lehet? - tűnődött. - Ott ragadt, azt hiszi, teljesen egyedül van, és lemondtunk róla. Milyen hatással van ez egy ember lelkiállapotára?
Visszafordult Venkathoz.
- Vajon mire gondolhat éppen?


Naplóbejegyzés: 61. sol



Hogy lehet, hogy Aquaman képes irányítani a bálnákat? Hiszen azok emlősök! Ennek semmi értelme."


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése