Jennifer A. Nielsen: The ​Shadow Throne – Az Árnytrón

340 oldal
Könyvmolyképző Kiadó Kft
Eredeti cím: The Shadow Throne
Fordító: Szujer Orsolya
ISBN: 9789633993347

Fülszöveg:

Egy ​háború. Túl sok véres csata. Vajon megmentheti-e a király az országát, ha a saját túlélése is kétséges?

A háború elérte Carthyát. Az ország minden ajtaján és ablakán bekopogtat. És amikor Jaron megtudja, hogy Vargan király elrabolta Imogent, hogy térdre kényszerítse Carthyát, az ifjú király felismeri: az ő feladata, hogy vakmerő mentőakcióba fogjon. Ám minden, ami elromolhat, az el is romlik.

Barátai szétszóródtak Carthyában és a környező országokban. Utolsó, kétségbeesett próbálkozásként, hogy megóvja országát a pusztulástól, Jaron elindul talán utolsó útjára, hogy megmentsen mindent és mindenkit, akit csak szeret.

Ám még pengeéles esze sem elég ahhoz, hogy elhárítsa a hatalmas veszélyt, ami őt és országát fenyegeti. Vajon útközben elveszti azt, ami a legfontosabb? És a végén vajon ki foglalhatja el Carthya trónját?

Külsőre:
A borító az egész sorozat alatt hihetetlenül tetszett, itt sincs másképp. Az viszont már kevésbé, hogy nyeklik, mert gyenge, a papír iszonyat sorjás. Az olvashatósága viszont maradt jó.
Ami tetszett:
Minden.
Ami kevésbé:
Az, hogy vége a sorozatnak.
Kedvenc szereplő:
Jaron egyértelműen örök kedvenc, de szeretem a többieket is.

Szerintem
Annyira nem akartam nekikezdeni a végének. Nem azért, mert féltem, hogy rossz lesz, mert ez szinte elképzelhetetlen volt. Inkább azért, mert tudtam, hogy ezzel vége és muszáj leszek elengedni őket, pedig még nagyon nem akarom. Szívem szerint azonnal újrakezdeném az egész sorozatot. 

Jaron egyszerűen Jaron. Utánozhatatlan, felülmúlhatatlan és imádni való. Komolyan nem tudom elképzelni, hogy valaki ekkora... nem is tudom zseni legyen. Ez a gyerek amit véghez visz a történet folyamán az egyszerűen hihetetlen. Képtelen vagyok felfogni azt, amire egy ilyen fiatal fiú képes, amit el tud viselni, amire fel tud készülni. Olyan dolgokat lát előre, ami nekem még csak meg sem fordult a fejemben. Azt hiszem egy kicsit túlajnározom, de nem tehetek ellene. Én ebbe a fiúba a három kötet alatt simán beleszerettem, akármilyen pedofilosan is hangzik. ^^'

Eleve egy vitával kezdődik, de ezt nagyjából minden olvasó azonnal elvágja, hogy csak kamu. Hát persze, hogy az, elvégre Jaron profin vezet az orránál fogva mindenkit, ahogy most is. Aztán indul a háború, olyan helyzetekkel, amikből másnak esélye se lenen kivágni magát. Én biztos, hogy már az elején feladtam volna, ha Jaron helyében vagyok. Ennek az elszántságnak és akaraterőnek a töredéke sincs meg bennem, már csak ezért is csodálatra méltó, amit elér.

Hihetetlenül pörgős és néha kifejezetten fájdalmas ez a könyv, még is valahogy végig éreztem, hogy nem lehet rossz vége. Egyszerűen nem lettem volna hajlandó elfogadni, hogy Jaron nem boldog, úgy igazán a történet befejezésénél. A történet alatt mindenki hatalmasat fejlődik, még a legutáltabb személy is, ami számomra hatalmas megkönnyebbülés. Na jó, azt hiszem csak a majdnem legutáltabb, de nem hiszem, hogy bárki szerette volna, egészen eddig. Részemről ezzel a lépésével mindenért bocsánatot nyert. Megérdemelte volna, hogy ezt meg is kapja, de hát ez van sajnos. 

Roden és Tobias fejlődése is tetszik, ahogy az is, ami végül Amarinda sorsa lesz. Szerintem illenek egymáshoz. Mott továbbra is felbecsülhetetlen szövetséges marad és nagyszerű ember. Komolyan mondom, hogy csodálom azért amit hajlandó megtenni és elviselni ettől a pimasz kölyöktől. Persze ő sem tudja magát kivonni a bűvköréből, ahogy majdnem senki. Az eszéért, a csípős nyelvéért és az igazságérzetéért szeretik többek között Jaront, aki király létére is sokkal emberibb tud maradni másoknál. Egyszerűen lehetetlen nem szeretni. Nem is értem hogy lehet egyáltalán ellensége...

Szerencsére minden jó, ha jó a vége. Számítottam rá és reméltem, hogy így lesz, ettől függetlenül vérzik a szívem, hogy befejeződött a történetük. Szívem szerint nyaggatnám az írót, hogy folytassa, hogy halljak még felőlük, mert erősen kétlem, hogy Jaron a közeljövőben elkezd tényleg komolyan viselkedni. Az nem is ő lenne, ha nem cakkozná ki a körülötte lévők idegeit. Jó lenne látni milyen király lesz belőle béke idején, milyen férj és apa. De ahogy mondani szokták, ez már egy másik történet. Az biztos, hogy mindenkinek ajánlom, még annak is akinek nem teljesen ilyne könyvek a stílusa, mert Jaron megszeretteti vele. :)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése