Jennifer A. Nielsen: The ​False Prince – A hamis herceg

342 oldal
Könyvmolyképző Kiadó Kft.
Eredeti cím: The False Prince
Fordító: Szujer Orsolya
ISBN: 9789633738696

Fülszöveg:

Egy ​​merész terv borzalmas útra
és az árulás szélére sodor egy árva fiút.

Carthya királysága polgárháború szélén áll. Hogy egyesítse a széthúzó népet, Conner, egy nemesember a királyi udvarból, ravasz tervet eszel ki: kitanít egy árva fiút, hogyan adja ki magát a király rég elveszett fiának, és bábhercegként trónra ülteti.



Négy árva verseng a szerepért, köztük a makacs Sage is. Sage tudja, hogy Conner szándékai nem éppen nemesek, de mivel saját élete is cérnaszálon függ, nem tehet sokat – el kell érnie, hogy Conner őt válassza, vagy nem kerül ki élve a kalandból.
Ahogy Sage az omladozó árvaházból Conner bámulatos birtokára kerül, egyre több hazugságra és árulásra derül fény, míg végül az igazság is kiderül, ami Conner minden tervénél veszélyesebbnek bizonyulhat.
Hihetetlen kaland tele veszéllyel, izgalommal és hazugsággal. Az utolsó oldalig fogva tartja az olvasót.

Külsőre:
A színe nagyon tetszik, a korona oltári jó rajta. De miért ennyire nyeklős a borító? Egyszerűen ez nem fér a fejembe és ne mondják azt, hogy mert amúgy drágább lenne. Más kiadónál nem nyeklik még sem drágább... Amúgy jó sorközök, könnyebben olvasható.
Ami tetszett:
Azt hiszem maga az egész ötlet nagyon tetszett.
Ami kevésbé:
Hm. Inkább szereplő nem tetszett, de ezzel nem lehet mit csinálni. Kell negatív szereplő.
Kedvenc szereplő:
Sage. Ennyi bátorságot és hülyeséget egy gyerekbe... imádtam.

Szerintem
Már nem is emlékszem hogy került hozzám. Azt meg végképp nem miért vettem meg. Persze érdekelt, de nem olvastam a fülszövegét, nem tudtam mire vállalkozom, egyszerűen csak nálam kötött ki, aztán szépen várt a sorára. Vadásztam egy molyos kihívás miatt a fantasy könyveket és most tessék. Hogy én mennyire utáltam, mikor megzavartak olvasás közben...

Az alap történet adott. Pár árva, akiket összevadászik egy Connor nevű figura, aki hatalmat akar - akármit is próbál beadni a gyerekeknek - és ezt egy hamis herceggel akarja elérni, akit a trónra ültetve irányíthat. A hatalmas terv... most komolyan nem jutott el az agyáig, hogy erre nem csak ő fog gondolni? Hogy én mennyire szeretem az okos embereket... ja nem, ő nem okos bocsánat.
Eleve kiverte a biztosítékot Connor már az elején és nem csak ő, hanem az egyik embere is. Megölni egy gyereket, hogy példát statuáljanak. Nehéz volt kibírni, hogy ne nyúljak bele a könyvbe, hogy nyakon szorongassam, csupán, hogy érezze a törődést. Ez pedig még csak az eleje volt, az első hülye lépése, amivel egyre jobban elérte, hogy gyűlöljem és nem csak én.
Amit a javára kell, hogy írjak, hogy jól kidolgozta a felkészítést és a versengést. Bár nem tudom hogy gondolta, hogy bárki is el tudja majd játszani a herceget, mikor vannak olyanok az udvarban, akik közelről ismerték. Mindegy mit tanít meg, mindent nem tudhat. Nem is tudott és ez ki is derült.

És ott van a három gyerek. Különbözőbbek nem is lehetnének ami azt illeti, ugyanakkor szinte az első pillanattól egyértelmű volt számomra, hogy Sage lesz az igazi. Nem azért, mert ő a főszereplő, hanem mert fizikai képtelenség, hogy egy árvába ennyi büszkeség szoruljon. Egyszerűen elképzelhetetlen. A tartása, a hozzáállása, sok cselekedete, ahogy viselte a büntetéseket. Mind mind azt mutatta, hogy vagy nem árva - pedig sajnos akkor már igen - vagy olyan helyen nevelkedett sokáig, ahol ezt nevelték bele. Ebbe pedig nem vágott az, amit előadott. Még pedig micsoda sztorit kerekített. Ötletes, bátor, cserfes, hihetetlen büszke és erős.
Az író szép lassan bontotta ki, hogy kezd visszatérni önmagához, hogy felveszi a fonalat, amit olyan nagy gonddal elengedett. Sokáig csak rágtam a körmöm, hogy de hát ő a herceg, akkor most mi van?

Végig izgultam az egészet, alig vártam, hogy kiderüljön minden, hogy mindenki ott legyen, ahol kell. Az írónő zseniálisan oldotta meg az egészet. Tényleg az elejétől a végéig fogva tart. Alig várom, hogy a következő részbe kezdhessek. Muszáj megtudnom, hogy egy ilyen rosszcsont hogy uralkodik és miket talál még ki. Ifjúsági igen, de szerintem mindenkinek el kell olvasni, aki szereti a fantasyt és a kalandokat. Izgalmas és szerethető főszereplő, ami manapság igen ritka, főleg úgy, hogy nem kell félteni hiába kerül egyre nagyobb bajba, mert elég okos, talpraesett, hogy kivágja magát.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése