Jamie McGuire: Red ​Hill

354 oldal
Maxim könyvkiadó
Eredeti cím: Red ​Hill
Fordító: Szűr-Szabó Katalin
ISBN: 9789632615448

Fülszöveg:

Scarlet és két lánya egyedül néznek szembe a mindennapok nehézségeivel. Nathant elhagyta felesége, és már nem emlékszik, milyen érzés szerelmesnek lenni; csak kislánya, Zoe tartja benne a lelket. Miranda legnagyobb gondja az, hogy az új VW Bogara nem elég nagy ahhoz, hogy nővérével és két barátjukkal elmenekülhessenek egy hétvégére a záróvizsgák elől.
Amikor világszerte jelentések érkeznek egy halálos járványról, mely nem csak öl, de élőhalottá változtatja a fertőzötteket, ezek a hétköznapi emberek, rendkívüli körülményekkel szembesülnek, és sorsuk hirtelen összefonódik.

Mikor rájönnek, hogy nem tudnak elfutni a veszély elől, Scarlet, Nathan és Miranda kétségbeesetten kutatnak menedék után egy félreeső, Red Hill nevű farmon.
Itt kell szembeszállniuk a rájuk támadó zombik seregével. És küzdeniük a saját életükért, ami egyben az emberiség túlélését is jelentheti. Amikor vége a világnak, túlélhet-e a szeretet?

Külsőre:
Érdekes borító. Felhívja magára a figyelmet és jó minőségű is, viszont nem értem mi van mostanában a nyomdákkal. Gyakorlatilag nem találkozok olyan lappal ami ne lenne sorjás. Az olvashatóság nem rossz, de inkább a sorközök miatt. 
Ami tetszett:
A téma tetszett, a kivitelezése is majdnem teljesen.
Ami kevésbé:
Zavart a gyakori nézőpont váltás, nem értettem egyet a végével.
Kedvenc szereplő:
Joey

Szerintem
Előre szólok, amik zavartak, amiatt nem fogok figyelni a spoilerre egy kicsit sem.

Alapvetően nem szeretem a zombis könyveket. Nézni jobb érzésem van velük, de ez most jókor jött. Amúgy is rossz kedvem volt, ráadásul elég jól is van megírva. Tetszik, hogy a zombik hogy működnek, hogy a világ hogy reagál rájuk. Olyanok voltak, amilyennek lenniük kell. Persze itt is volt olyan, ami nem tetszett, de az volt a kisebb része.

Adott egy világ ahol már egy ideje elszigetelten, de tombol a vírus. Aztán egyszer csak kirobban és ahogy annak lennie kell, vannak akik túlélik és harcolnak, vannak akik nem, de olyan tempóban ahogy azt az ember várná. Viszont és itt az egyik rákfenéje a könyvnek, miszerint több nézőpontos. Oké, ez önmagában nem vészes, de túl gyakran néha nagyon hirtelen váltunk és ez megakaszt. Végig az volt az érzésem, hogy túl sok a szemszög és ez zavart.

Scarlet egy bátor és erős nő, aki ugyanakkor önző és akaratos. Nem tudom neki megbocsájtani, hogy hány ember halálát okozta a mániájával, ami gondolom, ha anya lennék más lenne. Így viszont képtelen vagyok átérezni. Értem én, hogy a gyerekei meg a mindenei, meg egyebek, de két kislányért négy másik ember élete, nekem túl nagy ár. Abból ráadásul három nagyon fiatal férfi, akikkel sokkal jobbak lettek volna a túlélési esélyeik. Az már csak mellékes, hogy a kedvenc szereplőm is meghalt miatta. Ez az egész akárhogy nézzük az ő hibája. A csapatból ő érdemelte meg a legkevésbé, hogy túlélje, akármennyire is hangzik gonoszan is hangzik. 

Miranda egy akadékoskodó, önző, felelőtlen kislány. Ez szinte minden mozdulatából ordít, de egyedül neki volt elég gerince ahhoz, hogy megmondja Scarletnek az igazat, persze csak az után, hogy elvesztette azt, akibe beleszeretett. Most mit szépítsem, a lány nem volt egyenes. Egyik fiúval sem...

Nathan, a lánya, Szúnyog és Joey voltak az egész könyvben a legjobb szereplők. Közülük még is inkább Joey-t szerettem meg. Erős volt mindannak ellenére amin átment. Jobbat érdemelt volna, Mirandánál mindenképp jobban, ahogy Nathan is Scarlet helyett. 
Tipikusan az az eset, amikor azzal főzünk, ami van. Normál esetben ezek a... kapcsolatok nem alakultak volna ki valószínűleg. 

Ezen kívül a vége is kicsit a vicces kategóriát súrolták. Most komolyan éhen halnak a zombik? Hát... ez kissé hihetetlen. Meg az is, hogy ezek az isten háta mögött kint maradnak, meg hogy hagyják nekik. Ez... á. A vége abszolút nem jó.

Minden hibája ellenére még is élveztem a könyvet. Nem lett kedvenc, de nem bántam meg, hogy elolvastam, ráadásul pont akkor amikor az kellett, hogy jó véres legyen a könyv. Zombis könyvek között meglepően jót találtam és ennek örülök.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése